راهنمای جامع و نحوه استفاده از ابزار Ahrefs
بازدید 238
offerest66 511 روز پیش
بدون دیدگاه

راهنمای جامع و نحوه استفاده از ابزار Ahrefs

در این راهنمای جامع نحوه استفاده از ابزار Ahrefs را آموزش می دهیم. در این مقاله از سری مقالات آموزش سئوی رایگان آفرستان قصد داریم این ابزار محبوب سئو با موارد و نکات زیر را به شما آموزش دهیم:

1- ویژگی های کلیدی
2- مواد استفاده در زندگی واقعی
3- نکات پیشرفته ابزار
4- نحوه مقایسه Ahrefs با دیگر ابزارهای سئو مانند Semrush و بسیاری از موارد دیگر

اگر شما نیز قصد ثبت نام در Ahrefs را دارید یا فقط می خواهید از آن بیش ترین بهره را ببرید، این راهنما برای شما مناسب است.

1- معرفی Ahrefs

Ahrefs یک مجموعه نرم افزار SEO است که شامل ابزارهایی برای لینک سازی، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، ردیابی رتبه و ممیزی سایت است. بیش تر ویژگی های Ahrefs برای متخصصان بازاریابی طراحی شده است. به طور خلاصه Ahrefs یک ابزار سئو برای کمک به افراد در کسب رتبه های بالاتر گوگل می باشد.

معرفی Ahrefs

Ahrefs برای چه مواردی استفاده می شود؟

Ahrefs بیش تر برای تجزیه و تحلیل پروفایل لینک یک وب سایت، رتبه بندی کلمات کلیدی و سلامت SEO مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین می توانید از Ahrefs برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای گوگل، یوتیوب و آمازون استفاده کنید. بسیاری از مردم از Ahrefs برای یافتن محتوایی استفاده می کنند که در یک موضوع خاص از نظر اشتراک گذاری های اجتماعی و یا پیوندها عملکرد خوبی داشته باشد.
هنگامی که Ahrefs برای اولین بار در سال 2011 راه اندازی شد، عمدتا برای تجزیه و تحلیل بک لینک های یک سایت بود. امروزه Ahtefs بیش تر توسط:

• صاحبان مشاغل کوچک که سئوی وب سایت خود را انجام می دهند
• آژانس های سئو که با چندین مشتری کار می کنند.
• بازاریابان داخلی که بازاریابی را برای سایت کارفرمای خود انجام می دهند.
• بازاریابان وابسته که چندین سایت مختلف را اداره می کنند
• مشاوران سئو که در مورد استراتزی سئو به مشتریان مشاوره می دهند
مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت اکانت Ahrefs چقدر است؟

Ahrefs برای طرح های مختلف قیمت های متفاوتی دارد. هم چنین به صورت ماهیانه و یا سالیانه می توانید از این سرویس ها استفاده کنید. برخی از خلاصه قیمت های Ahrefs شامل اطلاعات تصویر زیر می باشد:

آیا Ahrefs بهتر از Semrush است؟

برای مقایسه این دو بازار مطالعه مقالات آینده آفرستان پیشنهاد می شود. این که کدام یک از این ابزار بهتر است به نوع کاربرد شما بستگی دارد، اما به لحاظ پولی و بسیار از کاربردها Semrush را به Ahrefs ترجیح می دهیم.

2- عبارات و متریک های Ahrefs

اگر از Ahrefs برای 30 ثانیه استفاده کنید متوجه می شوید که این ابزار شامل بسیاری از اصطلاحات معیارهاست. برای مثال آنها رتبه بندی دامنه را این گونه توصیف می کنند: پروفایل بک لینک URL هدف در مقیاس لگارتیمی 100 درجه ای.
بنابراین قبل از این که به همه ویژگی های کلیدی Ahres بپردازیم، مهم است که یاد بگیریم چگونه با آن صحبت کنیم. عبارات معمول Ahrefs شامل موارد زیر می شوند:

• رتبه بندی (UR) یک URL: اعتبار لینکی که یک صفحه وب دارد. به عنوان ترکیبی از کیفیت و کمیت بک لینک هایی که به آن صفحه اشاره یم کنند محاسبه می شود.
• رتبه بندی دامنه (DR): رتبه بندی URL در کل یک سایت اعمال می شود که اساسا معادلMoz Domain Authority است.
• Anchors: تجزیه و تحلیل متداول ترین انکر تکست در پروفایل لینک سایت
• دامنه های ارجاع: تعداد وب سایت های منحصر به فردی که به صفحه یا سیاتی که در آن مشاهده می کنید لینک دارند. تعداد بالای دامنه های ارجاع دهنده با رتبه های بالاتر در گوگل مرتبط است.

عبارات و متریک های Ahrefs
• توزیع CTLDs: تجزیه لینک های یک سایت بر اساس دامنه سطح بالا (de ،edu ،com و غیره)
• رتبه Ahrefs: رتبه بندی جهانی پروفایل لینک یک سایت. مانند رتبه بندی الکسا هر چه این عدد کمتر باشد پروفایل لینک کمتر است.
• موضوع والد: موضع گسترده ای که یک کلمه کلیدی تحت آن قرار می گیرد. برای مثال لینک سازی در زیر موضوع اصلی سئو
• پتانسیل ترافیک: مقدار ترافیک که اگر در رتبه اول برای آن کلمه کلیدی قرار بگیرید، به دست خواهید آورد.
• دشواری کلمه کلیدی: رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی چقدر سخت است یا آسان.
• Rank for: فهرستی از کلمات کلیدی که 10 نتیجه برتر نیز برای آنها رتبه بندی می کنند. برای مثال صفحاتی که برای بازاریابی محتوا رتبه بندی می شوند ممکن است برای بازاریابی محتوا چیست هم رتبه بندی شوند.

3- تحلیل بک لینک

مانند Semrush، ابزار Ahrefs نیز دارای یک فهرست لینک عظیم است که به طور منظم به روز می شود. کارهای زیادی در این جا می توانید انجام دهید، از تجزیه و تحلیل بک لینک های یک رقیب تا یافتن لینک های سمی که به وب سایت شما اشاره می کنند. در این فصل می آموزید که چگونه از این مورد بهره ببرید:

• پروفایل بک لینک: برای مشاهده لینک های یک سایت یا صفحه کافی است صفحه اصلی یا آدرس یک صفحه را در Site Explorer ابزار قرار دهید. در این حالت یک داشبورد یا اطلاعات مربوط به لینک ها، معیارها و ترافیک ارگانیک آن سایت دریافت خواهید کرد. برای سرچ عمیق در پروفایل لینک آن سایت بر روی Backlinks در ساید بار کلیک کنید.
در این حالت لیست کاملی دریافت می کنید. اگر سایتی تعداد زیادی بک لینک دارد، توصیه می کنم به نوع لینک Dofollow بروید. به این ترتیب لازم نیست تعداد زیادی لینک نوفالو نیمه بی ارزش را بررسی کنید.
هنوز هم تعداد زیادی لینک هست اما مدیریت آن بسیار ساده تر است. معمولا یا دکمه های One click per domain یا Group similar links می توانید مشکل را حل کنید.
حال که لیست کاملی از لینک های dofollow یک سایت دارید، با این اطلاعات چه کاری می توانید انجام دهید؟

تحلیل بک لینک

شما با این گزارش چه کاری می توانید انجام دهید؟

با این گزارش می توانید دو کار اصلی انجام دهید:

1- شما می توانید صفحاتی را پیدا کنید که به رقیب شما لینک دارند و هم چنین ممکن است به شما لینک بدهند. این کار را برای همه رقبا انجام دهید.
2- شما می توانید از پروفایل لینک آنها برای دریافت ایده ای در مورد این ک چرا افراد به آن سایت لینک می دهند استفاده کنید. برای مثال در یک بررسی انجام شده توسط برایان دین بیش تر لینک های دریافتی سایت Moz به مطالعاتی که در بلاگ شان منتشر کرده اند مربوط است. بنابر این اگر می خواستم از این سایت ها لینک بگریم، تازه یاد گرفتم داده های اصلی و تحقیقات راهی عالی برای انجام آن است. حال وقت آن رسیده است که به کاوش عمیق تر در داده ها بپردازید.

• تقاطع لینک

در مورد این ویژگی بسیاری از مردم چیزی نمی دانند. در پیمایش بالا روی “بیش تر”، “لینک متقاطع” ضربه بزنید. سپس دو یا چند سایت رقیب را در فیلدها قرار دهید و لیستی از سایت هایی که به تمام سایت هایی که شما در آن مطلبی قرار داده اید لینک داده اند را دریافت کنید.
اگر کسی به یکی از رقبای شما لینک دهد، چیزی به شما نمی گوید. ممکن است به این دلیل باشد که آنها با آن سایت خاص رابطه دارند یا شاید شانس آورده اند.
اما اگر سایتی به سه نفر از رقبای شما و نه شما لینک دهد، این نشان می دهد که آنها تمایل دارند به وب سایت هایی در جایگاه شما لینک دهند. بنابراین اگر از همان روشی استفاده می کنید که رقیب شما برای دریافت لینک های خود استفاده می کند، ممکن است آنها نیز مایل باشند به شما لینک دهند.

• بهترین بر اساس لینک

بهترین بر اساس لینک یعنی صفحاتی که بیش ترین بک لینک را دارند. رقیب تان را در این بخش قرار داده و به گزارش آن نگاه کنید. این بخش صفحاتی از سایت رقیب که بیش ترین لینک را به آنها دارند، به شما می دهد. از طریق بررسی نوع محتوی منتشر شده بر این اساس می توانید به نوع محتواهای تولیدی سایت تان جهت مناسبی دهید.

• بک لینک های جدید

این ویژگی لیستی از سایت هایی را به شما می دهد که اخیرا به سایت شما یا سایت رقیب لینک داده اند. این اطلاعات مفید است زیرا به شما فرصت های ایجاد لینکی که در حال حاضر کار می کنند را نشان می دهد.

• بک لینک های از دست رفته

این بخش لیستی از صفحاتی را نشان می دهد که قبا از آنها لینک دریافت کرده اید، اما اخیرا لینک شما را حذف کرده اند. این اطلاعات برای بازسازی لینک ها یا بازگرداندن لینک های گم شده مفید است.
نکته: گاهی اوقات Ahrefs لینک حذف شده نشان می دهد حتی اگر لینک هنوز وجود دارد. بنابراین حتما به صفحه نگاه کنید تا تایید کنید که لینک شما واقعا حذف شده است.

4- کشف کلمات کلیدی

Keyword Explorer ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs است. اگر چه به عمق مجموعه ابزارهای کلمه کلیدی Semrush نیست، اما قطعا این کار را انجام می دهد.

• مرور کلی کلمه کلیدی: هنگامی که یک کلمه کلیدی را در Keyword Explorer وارد می کنید، متوجه تعداد زیادی کارت در بالای صفحه می شوید. هزینه هر کلیک، کلیک ها در هر جستجو و تعداد کلیک ها چرا مهم هستند؟

در پاسخ این سوال باید گفت گوگل هر ساله ویژگی های SERP بیش تری را به نتایج اضافه می کند. به لطفا ایم ویژگی های جدید جستجوهای بدون کلیک به طور قابل توجهی افزایش می یابد. این صنعتی دیگر نمی توانید فقط بر اساس حجم جستجوی کلمه کلیدی پیش بروید. هم چنین باید بدانید که واقعا چند نفر روی نتایج ارگانیک کلیک می کنند، زیرا در بسیاری از موارد این دو عدد کلا متفاوت هستند.
• ایده های کلمه کلیدی: لیستی از کلمات کلیدی که بر اساس کلمه کلیدی Seed است که جستجو کرده اید.

کشف کلمات کلیدی
• بررسی اجمالی SERP: در پائین صفحه اطلاعاتی در مورد صفحاتی که در SERP برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی می شوند را مشاهده می کنید. به این ترتیب می توانید زمینه ای را در مورد چگونگی ورود و خروج صفحات از صفحه اول دریافت کنید. هم چنین می توانید مشاهده کنید که نتایج در طول زمان چقدر تمایل به نوسان دارند.
اطلاعات این بخش مفید است، زیرا اگر SERP برای آن کلمه کلیدی در 12 ماه گذشته تکان نخورده است، احتمال این که وارد شوید و همه چیز را مخلوط کنید بسیار کم است. مگر این که دامنه فوق معتبری داشته باشید. از طرف دیگر، اگر با یک SERP فرار مواجه شدید، به این معنی است که گوگل هنوز 10 نتیجه را پیدا نکرده است که آنها دوست دارند، بعنی شانس شما برای شکستن 10 رتبه برتر ادامه دارد.
ویژگی جالب این بخش ستون تاپ کیوردهاست. این بخش کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد که، بیش ترین ترافیک را برای آن صفحه به ارمغان می آورد.
• تحقیق کلمات کلیدی برای سایر موتورهای جستجو: ابزار کامه کلیدی Ahrefs از چند موتور جستجوی مختلف پشتیبانی می کند. در واقع می توانید از Keyword Explorer برای موتورهای جستجوی مختلف استفاده کنید که، شامل یوتیوب، آمازون، بینگ، یاهو، یاندکس و بایدو می شود.
• مطالعه موردی کوچک کشف کلمات کلیدی

5- کلمات کلیدی ارگانیک و ترافیک سرچ ارگانیک

این ویژگی Ahrefs میلیون ها نتیجه گوگل را حذف می کند تا ببیند چه کسی برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند. زمانی که دامنه یا URL را در Ahrefs وارد می کنید، می توانید لیست دقیق عباراتی را که آنها برایش رتبه بندی می کنند و جایی که رتبه بندی می شوند را مشاهده کنید.
این به شما امکان می دهد تا به سرعت اندازه سایت خود را نسبت به رقبا اندازه گیری کنید. هم چنین می توانید از آن برای اطلاع از نحوه عملکرد سایت خود استفاده کنید.
این ویژگی همه کلمات کلیدی را که یک دامنه برای آنها رتبه بندی می کند و میزان ترافیک موتورهای جستجو در آن سایت را در حال حاضر نشان می دهد. هم چنین با این نمودار می توانید ببینید که چگونه این معیارها در طول زمان تغییر کرده اند. با این اطلاعات می توانید یک سایت را با سایت رقیب مقایسه کنید.
• ارزش ترافیک: این ویژگی دست کم گرفته شده، ارزش تقریبی کل ترافیکی که یک وب سایت از جستجو دریافت می کند را به شما نشان می دهد. هر چه این عدد بیش تر باشد، ارزش ترافیک بیش تر است.
گرفتن یک میلیون بازدید کننده در یک ماه از گوگل یک چیز است، اما اگر بیش تر این ترافیک ناشی از کلمات کلیدی با هدف تجاری کم باشد، آن گاه ارزش بالایی ندارد.

6- کشف محتوا

Ahrefs Content Explorer طوری طراحی شده است که محتوایی را به شما نشان دهد که اشتراک گذاری های اجتماعی زیادی دارد، نه لزوما بک لینک.

• پیدا کردن محتوای زیاد به اشتراک گذاشته شده: تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی یا موضوع را در Content Explorer قرار دهید. در این صورت لیستی از مقالاتی را دریافت می کنید که در رسانه های اجتماعی تعداد زیادی به اشتراک گذاشته شده است.
• مرتب سازی بر اساس ارزش ترافیک
• پست های باز نشر شده را پیدا کنید: یک منوی کوچک در گوشه سمت چپ بالای صفحه وجود دارد که به شما امکان می دهد محتوای منتشر شده را پیدا کنید. این می تواند به شما ایده بهتری درباره این که چرا یک قطعه خاص از محتوا تا این حد خوب عمل کرده است بدهد.

کشف محتوا

7- ویژگی های مفید Ahrefs

اکنون زمان آن رسیده است که، چند ویژگی تصادفی Ahrefs را پوشش دهیم که به طور منظم در هیچ یک از دسته بندی هایی که تا کنون در مورد آنها صحبت کرده ایم، نمی گنجند، از جمله:
• ممیزی سایت سئو
• پیدا کردن رقبا
• ویژگی های PPC
• مقایسه مستقیم دامنه ها و …

– دامنه های رقابتی: این گزارش لیستی از دامنه هایی را به شما ارائه می دهد که سعی در رتبه بندی برای شرایط مشابه دارند. هم چنین با این گزارش می توانید بهترین بر اساس لینک ها را برای برخی از سایت های رقیب بررسی کنید. به این ترتیب می توانید ببینید چه نوع محتوایی برای فضای کاری شما بهتر عمل می کند.
– گپ محتوایی: این ویژگی کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد که رقبای شما بای آنها رتبه بندی می کنند، اما شما این کار را نمی کنید. برای مثال اگر دو سایت رقیب را پیدا کنید که برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می کنند، احتمال زیادی وجود دارد که شما نیز بتوانید برای آن رتبه بندی کنید. در این بخش باید آدرس سایت خود را در بخش “But the following target doesn’t rank for” قرار دهید.

ویژگی های مفید Ahrefs

– ممیزی سایت: این بخش یک نسخه کم رنگ از اسکریمینگ فراگ است. برای استفاده از آن، وارد صفحه اصلی سایت خود شوید و به حسابرس سایت زمان دهید تا کار خود را انجام دهد. بعد از اتمام کار یک گزارش فنی کامل در تمام صفحات سایت تان دریافت می کنید.

– سرچ پولی: اگر چه Ahrefs قبل از هر چیز برای سئو طراحی شده است، اما دارای چند ویژگی برای کمک به کمپین های PPC می باشد. برای استفاده از این امکان آدرس یک سایت رقیب را قرار دهید و سرچ پولی را بزنید. سپس می توانید ببینید کدام تبلیغات بیش ترین ترافیک را برای آن سایت ایجاد می کند.این یک منبع عالی برای نوشتن تبلیغات شما و لندینگ پیج هایی است که اکثر بازدید کنندگان پولی به آنها ختم می شوند.

– هشدارها: در این بخش می توانید از Ahrefs بخواهید که هر بار شما یا یک سایت رقیب بک لینک جدید دریافت می کنید یا شروع به رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی جدید می کنید، برای شما ایمیل ارسال شود.

– مقایسه دامنه: در این بخش 2 تا 5 سایت را می توانید به صورت متقابل و رو در رو با هم مقایسه کنید.

ویژگی های کمتر شناخته شده و نکات پیشرفته Ahrefs

بنابراین اگر می خواهید ارزش بیش تری از اشتراک Ahrefs خود بگیرید، این فصل برای شما مناسب است.

• لینک های شکسته را به راحتی پیدا کنید: Ahrefs تمام لینک های خراب یک سایت را به شما نشان می دهد.

• تحلیل انکر تکست ها: انکر تکست غنی از کلمات کلیدی یم تواند رتبه بندی گوگل شما را تا حدی بهبود دهد. اما در صوتی که متن انکر تکست شما بیش از حد بهینه شده باشد، ممکن است با پنالتی گوگل مواجه شوید. بنابراین گزارش Anchors را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بیش تر انکر تکست شما از انکر تکست های عمومی و برند تشکیل شده باشد.

• بهترین رشد توسط لینک ها: این بخش صفحاتی از وب سایت را نشان می دهد که، در حال حاضر لینک دریافت می کنند به خصوص در روز، هفته یا ماه گذشته. این بخش برای فهمیدن این که افراد در صنعت شما به چه چیزی لینک می دهند بسیار مفید است.

• تجزیه و تحلیل دسته ای: اگر سئو را در هر مقیاسی انجام می دهید، تجزیه و تحلیل دسته ای برای شما مناسب است. به جای این که URL ها را یک به یک تجزیه و تحلیل کنید، می توانید حداکثر 200 تا از آنها را در یک مرحله بررسی کنید.

ویژگی های کمتر شناخته شده و نکات پیشرفته Ahrefs

• فرصت های پست مهمان را پیدا کنید: آیا می دانستید که می توانید از Ahrefs برای یافتن سایت هایی در جایگاه خود استفاده کنید که پست های مهمان می پذیرند؟

• مطالب برتر: این بخش بهترین بر اساس لینک برای اشتراک گذاری های اجتماعی است. به عبارت دیگر می توانید ببینید کدام صفحات در رسانه ای اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. تفاوت بزرگی بین محتوایی که به آن لینک داده می شود و محتوایی که به اشتراک گذاشته می شود وجود دارد. بنابراین اگر هدف اول شما به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و ترافیک ارجاع از وبلاگ ها و سایت های خبری است، این ویژگی Ahrefs را حتما بررسی کنید.

نتیجه گیری و سخن آخر

امیدواریم از این راهنمای جامه استفاده از ابزار Ahrefs نهایت استفاده را ببرید. اکنون می خواهم از شما بشنوم که آیا قبلا از Ahrefs استفاده کرده اید؟ یا اهل استفاده از دیگر ابزار سئو هستید. لطفا نظرات خود را در رابطه با استفاده از ابزار Ahrefs و دیگر ابزار سئو با آفرستان به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *