مقایسه و معرفی بهترین شرکت های هاستینگ ایران
بازدید 406
offerest66 633 روز پیش
بدون دیدگاه

مقایسه و معرفی بهترین شرکت های هاستینگ ایران

خرید هاست و دامنه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در کیفیت و عملکرد سایت نقش بسیار مهمی دارد. بنابراین قصد داریم در این مطلب بهترین شرکت های هاست ایران را بررسی و مقایسه کنیم، تا بتوانید با مقایسه سریع بهترین انتخاب را با توجه به نیازتان داشته باشید.
قبل از هر چیز لازم است بدانید که، قصد ما معرفی بهترین شرکت هاستینک نیست، زیرا برتری خدمات هاستینگ به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که، ممکن است برای زمان های مختلف متفاوت باشد. در این مقاله آفرستان تنها ویژگی ها، نقاط قوت و ضعف برترین شرکت های هاست ایران را بر اساس تجربه کارشناسان بررسی می کند. بعد از آن انتخاب با شماست که با توجه به مقیاس و نوع کسب و کارتان بهترین شرکت هاستینگ را شناسایی کرده و به راحتی در همین مقاله بتوانید به صفحه خرید هاست مورد نظرتان هدایت شوید.

خرید بهترین هاست ایرانی با توجه به فاکتورهای رتبه بندی

انتخاب بهترین شرکت هاستینگ ایران با توجه به فاکتورهای رتبه بندی مختلف انجام می شود، برای مثال شاخص های سرعت، پشتیبانی، منابع سخت افزاری، قیمت و امنیت. اما این نکته مهم را در نظر داشته باشید که، برای انتخاب بین شرکت های هاستینگ با شاخص های عملکرد یکسان، شرکتی که پشتیبانی بهتر و سریع تری دارد، قطعا بهترین انتخاب است. مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی بهترین هاست ایران شامل موارد زیر می شود:

1- فضای هاست

یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی هاستینگ ها میزان پهنای باندی است که، توسط میزبان ارائه می شود. فضای هاست انتخابی شما باید با توجه به سایتی که قصد راه اندازی آن را دارید باشد. هر چه نیاز به فضای هاست بیش تری داشته باشید هزینه بیشتری برای پلن های هاستینگ ایجاد می کند.

2- پهنای باند

پهنی باند نیز از مهم ترین پارامترهای خرید هاست می باشد. پهنای باند مقدار ترافیک مصرفی سایت شما را نشان می دهد. پهنای باند مقداری است که، تعداد دفعات بازدید کاربران یا دریافت فایل توسط آنها در طول ماه را تعیین می کند و با واحد گیگابایت بیان می شود. اگر فکر می کنید میزان بازدید سایت تان بالاست، از همان ابتدا پهنای باند مناسب را خریداری کنید، تا در آینده متحمل پرداخت هزینه های ارتقا یا جابجایی سایت نشوید.

3- کنترل پنل

اغلب هاست های ایرانی هر دو پنل سی پنل (CPanel) و دایرکت ادمین (Direct Admin) را دارند. سی پنل به دلیل سهولت کار، امکانات بیش تر، رابط کاربری ساده برای مبتدیان و … طرفداران بیش تری دارد. پنل دایرکت ادمین بیش تر توسط افراد متخصص انتخاب می شود.
برای سایت هایی که با زبان برنامه نویسی asp و aspx نوشته شده اند، باید از سیستم عامل ویندوز و کنترل پنل plesk برای هاست استفاده شود.

4- آپ تایم یا در دسترس بودن هاست

در دسترس بودن هاست فاکتوری است که، هم برای کاربران مهم است و هم برای اعتبار سایت اهمیت دارد. اغلب شرکت های هاستینگ ادعای آپ تایم 99.9% دارند ولی در واقع این طور نیست و وجود مشکلات مختلف می تواند باعث قطعی سرور شود.
این فاکتور را نمی توان در پنل های خرید هاست هیچ شرکتی بررسی کرد. شما باید حداقل 1 تا 2 ماه از سرویس شرکتی استفاده کنید و سپس با ابزارهایی مانند uptimerobot میزان در دسترس بودن سرور و هاست را بررسی کنید.

5- امکان اضافه کردن دامنه (Add on domain)

برخی از هاست ها فقط امکان نصب و راه اندازی یک دامنه مشخص را دارند. اگر قصد دارید روی هاست تان چند دامنه را راه اندازی کنید، باید قابلیت Add on domain داشته باشد. بر حسب تجربه شرکت های هاستینگی که، ادعا می کنند امکان اضافه کردن نامحدود دامنه را دارند، بسیار ضعیف و بی کیفیت هستند.

6- حساسیت هاستینگ به استفاده از منابع سرور

خیلی از شرکت های هاستینگ نسبت به میزان مصرف منابع سرور حساس می باشند. در صورتی که کمی ترافیک سایت تان بالا برود یا برای استفاده از منابع سرور مجبور به پرداخت هزینه های بیش تر می شوید و یا به ناچار باید شرکت هاستینگ تان را عوض کنید. این موضوع می تواند به سایت شما لطمه بزند، بنابراین قبل از خرید هاست از یک شرکت حتما این موضوع را بررسی کنید.

7- گواهینامه SSL

گواهینامه SSL به پروتکل HTTPS مربوط می شود. این فاکتور برای رتبه یندی یک هاست مطرح نمی شود، اما اگر شرکت هاستینگ این ویژگی را روی هاست و کنترل پنل فعال کرده باشد، به صورت رایگان می توانید برای امن سازی سایت تان از آن استفاده کنید.

ر خرید بهترین هاست ایرانی با توجه به فاکتورهای رتبه بندی

 

8- پایگاه داده یا دیتابیس

می توان برای سایت از هاست لینوکس یا ویندوز استفاده کرد که به CMS ای که دارید بستگی دارد. چه از هاست لینوکس استفاده کنید و چه از هاست ویندوز، مهم این است که بتوانید هم زمان روی آن چند پایگاه داده را پشتیبانی کنید.

9- پشتیبانی 24 ساعته

این فاکتور موردی است که، شرکت های هاستینگ در سال های اخیر در حال رقابت برای پیشی گرفتن از رقبای خود هستند. پشتیبانی هاستینگ خوب باید 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز و در کم ترین زمان ممکن پاسخگویی به تیکت های پشتیبانی باشد.

10- امنیت سرور

امنیت وب سایت شما بر عهده شرکت هاستینگ است. البته وبمستر سایت نیز باید کلیه ابزارها و روش های امنیتی را برای سایت فراهم کند، اما تامین امنیت سرور مربوط به شرکت هاستینگ می باشد. اگر سرور شرکت هاستینگی که از آنها خدمات دریافت می کنید، امنیت پایینی داشته باشد، باید قید اطلاعات و سایت تان را بزنید. این مشکل در زمان استفاده از هاست های اشتراکی حساسیت بیش تری پیدا می کند.

11- بکاپ گیری منظم

زمانی که مشکلی برای سایت تان ایجاد می شود، داشتن یک بکاپ از اطلاعات ضروری است. علاوه بر این که شما از اطلاعات و سایت تان پشتیبان گیری کرده و آن را ذخیره می کنید تا در صورت لزوم بتوانید آن را بازیابی کنید، شرکت هاستینگ هم باید بکاپ ها روزانه، هفتگی و ماهیانه را به طور منظم از سایت تان تهیه کند. البته به این دلیل که بکاپ های قدیمی معمولا به مرور زمان که بستگی به شرکت هاستینگ دارد حذف می شوند، بهتر است همیشه آخرین بکاپ کامل سایت تان را روی دیسک ذخیره کنید تا در صورت بروز مشکل در سایت تان با بازیابی بتوانید به راحتی مشکل را حل کنید.

12- نوع وب سرور هاست

این فاکتور جزو مواردی است که، در زمان خرید هاست کمتر به آن توجه می شود. اما در سرعت لود سایت شما تاثیر زیادی دارد. در هاست های لینوکس که بهترین نوع هاست سایت های وردپرسی است، سه نوع وب سرور زیر را داریم:

1- آپاچی (Apache)
2- انجینیکس (Enginex)
3- لایت اسپید (Light Speed)

وب سرورهای شماره 1 و 2 از نوع رایگان و مورد 3 نیاز به تهیه لایسنس توسط شرکت هاستینگ دارد.

13- زبان برنامه نویسی و سیستم مدیریت محتوا

برای خرید هاست تلاش کنید هاستی را انتخاب کنید که، برای سیستم مدیریت محتوای شما بهینه شده باشد.

مقایسه هاستینگ های ایرانی

حال مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی شرکت های هاستینگ را می دانیم، نوبت به این می رسد که، بهترین شرکت های هاستینگ ایران را بر اساس این فاکتورهای بررسی و مقایسه کنیم.

1- لیموهاست

لیموهاست در مدت زمان کوتاهی توانسته در میان دیگر شرکت های هاستینگ، مورد توجه و استقبال برنامه نویسان و وبمستران قرار گیرد. موسسان لیموهاست از با سابقه ترین مدیران شرکت های هاستینگ هستند و توانسته اند در مدت زمان فعالیت این مجموعه، کیفیت خدمات میزبانی در ایران را به استانداردهای جهانی نزدیک کنند.

 

لیموهاست 

مزیت ها و نقاط قوت لیموهاست در موراد زیر می باشد:

• سرعت و آپ تایم بالا

سرعت و آپ تایم لیموهاست از میانگین بالاتر است، طبق شبیه سازی رفتار کاربران در پلتفرم های معتبر، که بدون در مر گرفتن کش اندازه گیری می شود، نتایج سرعت و آپ تایم این ادعا را تایید می کنند. معماری مناسب زیرساخت و تقسیم عادلانه منابع علت این سرعت و در دسترس بودن می باشد.

• منابع سخت افزاری

پلن های هاستینگ لیموهست هر کدام دارای ویژگی هایی هستند، به دلیل مفصل بودن توضیحات این ویژگی ها برای کسب اطلاعات بیش تر در این مورد، مطالعه مقاله پنل های هاستینگ لیموهاست چه مشخصاتی دارند؟ به شما پیشنهاد می شود.

• امنیت اطلاعات

بک آپ لیموهاست در سرویس های هاست احتصاصی وردپرس و ووکامرس به صورت روزانه و از تمام فایل ها و دیتابیس است، این اطلاعات خارج از دیتاسنتر اصلی نگهداری می شوند. در هاست های اقتصادی لیموهاست بک آپ گیری دیتابیس به صورت روزانه، اما بکاپ فایل ها هر دو روی یک بار انجام می شود.
لیموهاست مجهز به لایسنس اورجینال Imnify360 است، که یک سرویس بر پایه هوش مصنوعی پیشرفته می باشد و قوانین امنیتی آن مدام به روز رسانی می شوند. علاوه بر این، با استفاده از شبکه های Overlay اطلاعات حیاتی سایت تان روی شبکه پائین دستی که از طریق اینترنت در دسترس نیستند، ذخیره می شود.

• پشتیبانی لیموهاست

طبق تجربه شخصی آفرستان میانگین پاسخگویی لیموهاست 5 دقیقه می باشد. تیم پشتیبانی 50 نفره در سه ضیفت و تمام وقت پاسخگوی درخواست های شما با سرعت بالایی هستند. نمونه ای از تیکت های پشتیانی و فاصله زمانی ارسال و دریافت پاسخ لیموهاست را در تصویر زیر می بینید.

• بک آپ روزانه

• هارد پر سرعت NVMe با سرعت بسیار بالاتر از هاردهای SSD

• آپ تایم 100%

طبق اطلاعاتی که در وب سایت لیموهاست منتشر شده است، مقایسه بین این شرکت هاستینگ با دیگر رقبا از نظر سرعت وردپرس، ووکامرس و آپ تایم سرعت شامل اطلاعات تصاویر زیر می باشد:

 

سرعت هاست وردپرس لیموهاست

سرعت هاست ووکامرس لیموهاست

آپ تایم بالای لیموهسات در مقایسه با شرکت های هاستینگ دیگر

 

 

2- ایران سرور

ایران سرور با سابقه 20 ساله و 225 نیروی متخصص یکی از بزرگ ترین شرکت های هاستینگ ایران در شهر مشهد است. میزبانی سرویس های هاست وردپرس ایران سرور به صورت پیش فرض روی ایران قرار دارد و به همین دلیل سرعت بالایی را در سایت تان خواهید داشت. پشتیبانی ایران سرور با میانگین پاسخ گویی 30 دقیقه و 24 ساعته نیز از مزیت های این شرکت هاستینگ می باشد. توصیه ما این است که، برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک از دیگر شرکت های هاستینگ مثل لیموهاست استفاده کنید. اما در هر صورت ایران سرور برای سایت های بزرگ انتخاب بسیار مناسبی است.

 

ایران سرور

 

مزیت های ایران سرور شامل موارد زیر می باشد:

• وجود آنتی شل سرور و فایروال CFS برای امنیت سرور
• دارای شاخص FCR برابر با 83% (شاخصی که تعداد تماس های موفق پشتیبانی واحدها به مشتریانی است که در اولین تعامل مشکل شان حل شده است)
• دارای واحد کنترل کیفیت
• دارای سرویس های امنیتی سخت افزاری و نرم افزاری

3- سرورپارس

سرورپارس از قدیمی ترین شرکت های هاستینگ ایران است. استفاده از بهترین و تجهیزات سخت افزاری، پشتیبانی 24 ساعته، تنوع سرویس، آپ تایم بالا از مزیت های اسن شرکت است. متوسط زمان پاسخگویی سرورپارس 30 دقیقه می باشد. علاوه بر این سررورپارس از هاردهای پر سرعت NVMe استفاده می کند که، سرهت سایت را بسیار بالا می برد. هم چنین از سرورهای لایت اسپید استفاده می کند.

همه درگاه های بانکی کشور، وزارت نیرو، تامین اجتماعی، ایرانسل، رایتل و بسیاری از وب سایت های معتبر دیگر از خدمات سرورپارس برای میزبانی سایت شان استفاده می کنند.

پشتیبان گیری سرورپارس به صورت هفتگی است و این موضوع در کنار ارائه فضای نامحدود و کاهش کیفیت از نقاط ضعف پارس سرور می باشد.

4- گنجه هاست


گنجه هاست دارای ماژول های مورد نیاز وردپرس می باشد، هم چنین سرعت بالا و سرویس های ایران و خارج این شرکت را در رده بهترین شرکت های هاستینگ قرار داده است. وجود منابع سخت افزاری قوی گنجه هاست این شرکت را به پرسرعت ترین سرویس دهنده هاست تبدیل کرده است.
از نظر پشتیبانی نیز باز هم گنجه هاست جزو بهترین هاست؛ قیمت سرویس های آن بالاست و شاید بتوان گفت سیاست های این شرکت در میزبانی سایت های کمتر روی یک سرور و در عوض کیفیت بالاتر است. گنجه هاست برای تامین امنیت از CSX استفاده می کند.

6- نت افراز

نت افراز سرعت بالایی دارد و حجم بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد، بنابراین خرید هاست این شرکت مقرون به صرفه است. مدت زمان پاسخگویی به تیکت های پشتیبانی اینشرکت در عرض چند دقیقه می باشد. آنتی شل نصب شده روی سرور نت افراز امنیت بالای سایت را تضمین می کند، تا حدی که به نسخه های قدیمی وردپرس یا پلاگین های آن نیز ایراد می گیرد. نت افراز برای سایت های وردپرسی با بازدید متوسط و حجم بالای فایل انتخاب مناسبی است. قیمت سرویس ها نیز با توجه به فضای بالایی که در اختیار شما قرار می گیرد، بسیار کم است.

تجربه و پیشنهاد آفرستان برای خرید هاست وردپرس

بهترین شرکت هاستینگ را باید با در نظر گرفتن همه فاکتورهای رتبه بندی انتخاب کرد و نمی توان فقط به یک عنوان بسنده کرد. علاوه بر این نیاز کسب و کار شما و نوع سایت نیز در انتخاب شرکت هاستینگ مناسب تاثیر گذار است.
بر اساس تجربه شخصی وب سایت آفرستان از هاستینگ لیموهاست سرویس خود را دریافت می کند. بنابر این می توان به راحتی در این مورد صحبت کرد. نقطه قوت لیموهاست در کنار امنیت، سرعت، آپ تایم بالا، قیمت مناسب شامل پشتیبانی منحصر به فرد این شرکت می باشد.
اگر شما هم در خرید هاست مناسب تجربه ای دارید، لطفا با ما به اشتراک بگذارید، قطعا آپدیت های آینده این مقاله با استفاده از تجربیات شما عزیزان صورت می گیرد.

سوالات متداول خرید هاست

در انتهای مقاله به بررسی پرتکرارترین سوالات در رابطه با خرید هاست می پردازیم.

هاست ایرانی بهتر است با هاست خارجی؟


هاست خارجی معمولا از کیفیت بهتری برخوردار می باشد. اما هاست های ایرانی سایت های معتبر نیز کیفیت بالایی دارند. انتخاب این مورد نیز به نوع سایت شما بستگی دارد.


تفاوت هاست وردپرس با هاست لینوکس معمولی؟


بهترین هاست وردپرس هاستی است که، ورژن PHP کنترل پنل آن با نسخه وردپرس سازگار باشد. هم چنین فشرده سازی gzip نیز بر روی آن فعال باشد، تا در زمان پاسخ به درخواست ها، سرور مجبور به لود صفحات با حجم بالا نباشد.هاست وردپرس از نظر امکانات بهتر از هاست معمولی است. هاست وردپرس باعث سرعت و امنیت بالاتر سایت می شود. البته هاست لینوکس نیز به دلیل مقرون به صرفه تر بودن مورد توجه کاربران است. اگر یک سایت نوپا دارید که، ترافیک بالایی ندارد، سرویس های هاست لینوکس به دلیل مقرون به صرفه تر بودن انتخاب مناسبی هستند.
اما اگر سایتی با ترافیک بالا دارید، استفاده از هاست وردپرس سرعت و امنیت بیش تری دارد.

سرور اختصاصی چیست؟


کامپیوتری است با قدرت سخت افزاری بالا که، کاربر برای سایت اش پهنای باند بالا و امنیت مناسبی را دریافت می کند.


هاست لینوکسی بخرم یا هاست ویندوزی؟


اگر زبان برنامه نویسی سایت تان php و html باشد بهترین انتخاب هاست لینوکسی است، اما برای زبان های برنامه نویسی asp و aspx باید حتما از هاست های ویندوزی استفاده کنید. برای وردپرس نیز به دلیل استفاده از زبان برنامه نویسی php بهترین انتخاب هاست لینوکسی می باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *