مقایسه دو ابزار سئو Ahrefs و semrush
بازدید 349
offerest66 482 روز پیش
بدون دیدگاه

از کدام ابزار سئو در سال 2023 باید استفاده کنیم: Ahrefs در مقابل Semrush

در این مقاله از سری مقالات آموزش سئوی رایگان آفرستان قصد داریم، به مقایسه Ahrefs و Semrush دو تا از مهم ترین ابزارهای سئو بپردازیم. در مقالات قبلی راهنمای جامع ابزار Ahrefs را ارائه کردیم. اگر به دنبال بررسی عمیق این دو ابزار سئو هستید، جای درستی آمده اید. از نظر موارد زیر به بررسی دو ابزار Ahrefs و Semrush می پردازیم:


• ویژگی های تحقیق کلمه کلیدی
• تجزیه و تحلیل بک لینک
• ابزارهای فنی سئو
• قیمت و ارزش
• ویژگی های منحصر به فرد
• و بسیاری از موارد دیگر


معرفی دو رقیب ابزارهای سئو


Semrush یک مجموعه نرم افزار بازاریابی دیجیتال کاملا کاربردی است. اگر چه آنها بر روی سئو و به خصوص تحقیقات کلمات کلیدی تمرکز می کنند. همان طور که به زودی می بینید، Ahrefs هم چنین دارای تعدادی ویژگی غیر سئو می باشد که بعدا با هم مقایسه می کنیم.
از Semrush امروزه برای موارد زیر استفاده می شود:


• بهینه سازی محتوا از نظر سئو
• کمپین های PPC رقبا و تجزیه و تحلیل آنها
• مهندسی معکوس بهترین منابع ترافیک سایت
• تجزیه و تحلیل فایل های گزارش
• و بسیاری از موارد دیگر


Ahrefs بیش تر به عنوان یک ابزار تحلیل بک لینک شناخته می شود. اما در چند سال گذشته آنها تعداد زیادی ویژگی جدید اضافه کرده اند. به همین دلیل می توان دو ابزار Ahrefs و Semrush را با هم مقایسه کرد.


چند سال پیش Ahrefs مستقیما روی لینک ها متمرکز بود، اما امروزه دارای تعداد زیادی ویژگی است مه آن را به رقیب مستقیم Semrush تبدیل می کند که، از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


1- ویژگی های تحقیق کلمه کلیدی
2- تجزیه و تحلیل رقبای کلمه کلیدی
3- ابزارهای فنی سئو
4- ردیابی رتبه


نکته این جاست که دو ابزار سئو Ahrefs و Semrush مجموعه ویژگی های مشابهی دارند. بنابراین وقت آن رسیده است که به این سوال پاسخ دهیم: به طور کلی کدام ابزار سئو بهترین است؟


کدام ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی سئو بهترین است؟


برای مقایسه این دو ابزار از لحاظ تحقیق کلمه کلیدی به شیوه زیر عمل می کنیم:

ابزار تحقیق کلمات کلیدی


Semrush


با سمراش می توانید تمام کلمات کلیدی را که یک سایت رقیب در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کند مشاهده کنید. این ویژگی اساسا همان ویژگی Ahrefs با تفاوت های جزئی است. نکته منحصر به فرد Semrush در این جا این است که شما داده های کلمه کلیدی بسیار عمیق تری را در این گزارش دریافت می کنید.


Ahrefs اساس حجم جستجو، CPC| و رقابت را به شما نشان می دهد. اما Semrush یک تن از داده ها شامل حجم جستجو و تعداد نتایج در مورد هر عبارت را نشان می دهد.
خوب یا بد بودن این موضوع بستگی به نیاز شما دارد. من شخصا ترجیح می دهم روی معیارهای کلیدی تمرکز کنم. این به این معناست که رابط کاربری Semrush ممکن است کمی درهم و بر هم باشد. اما اگر شما یک تحلیل گر کلمات کلید هستید، باید به سرعت بیش از 100 عبارت را تجزیه و تحلیل کنید.


Semrush هم چنین دارای یک ابزار سنتی تحقیق کلمات کلیدی است. مانند اکثر ابزارهای کلمه کلیدی می توانید حجم جستجو و رقابت آن کلمه کلیدی را مشاهده کنید.
چیزی که ویژگی تحقیق کلمه کلیدی Semrush را منحصر به فرد می کند این است که شما داده هایی را نیز از Google PPC دریافت می کنید.


بنابراین اگر شما یک سئوکار دورکار هستید یا در یک آژانس کار می کنید، احتمالال همزمان سئو و کمپین های تبلیغاتی گوگل را اجرا می کنید و داشتن داده های SEO و PPC در دستان تان می تواند بسیار مفید باشد.


Ahrefs


این ابزار دارای دو ویژگی اصلی تحقیق کلمه کلیدی است:


1- جستجوگر کلمات کلیدی
2- کلمات کلیدی ارگانیک


چیزی که در مورد Keyword Explorer منحصر به فرد است این واقعیت است Ahrefs تنها حجم جستجو را به شما نشان نمی دهد. آنها هم چنین به شما اطلاع می دهند که اگر برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، چند کلیک دریافت خواهید کرد.
به طور کلی باید بگویم Semrush برنده این ببرد با تفاوت و نازکی یک مو است. Ahrefs ممکن است رابط کاربری کلی تمیز تری داشته باشد، اما Semrush داده های بسیار بیش تری به شما می دهد، که آن را به ابزار کلید واژه ای جامع تری تبدیل می کند.


کدام ابزار برای تحلیل بک لینک بهترین است؟


در مرحله بعد می خواهیم بررسی کنیم کدام ابزار دارای بهترین قابلیت جستجوگر بک لینک است. از این لحاظ Semrush و Ahrefs عملا با هم برابر هستند. بر اساس یک Case study انجام شده در مقاله ای که توسط برایان دین انجام شده است، Semrush شاخص لینک بزرگ تری دارد. اما این تنها یک پارامتر است.


رابط کاربری نیز مهم است، برای مثال بتوانید یک چیز مورد نیاز را بدون نیاز به چند بار کلیک کردن پیدا کنید. برای مثال Ahrefs یک پیش نمایش مخفیانه از متنی که در اطراف هر بک لینک ظاهر می شود را به شما نمایش می دهد. این ویژگی باعث می شود که ببینید چرا افراد به یک صفحه خاص لینک می دهند. Semrush اخیرا این ویژگی را به فهرست لینک خود اضافه کرده است.

تحلیل بک لینک
به طور کلی استفاده از Ahrefs برای موارد مربوط به لینک آسان تر است. برای دیدن بهترین لینک های یک صفحه کلیک کمتری نیاز است. این صفحات بیش ترین لینک را دارند و …
در نهایت باید گفت از نظر ویژگی های بک لینک، Semrush و Ahrefs به هم گره خورده اند. شاخص تازه گسترش یافته Semrush عالی است و رابط کاربری آن راه درازی را پیموده است. اما وقتی می خواهیم پروفایل لینک یک سایت را تجزیه و تحلیل کنیم، استفاده از رابط کاربری Ahrefs کمی ساده تر به نظر می رسد.


کدام ابزار بهترین ویژگی بازرسی سئوی فنی سایت را دارد؟


در این مقایسه نیز ابتدا ویژگی های هر ابزار را بررسی می کنیم:


Semrush


این ابزار دارای ویژگی بازرسی سایت بسیار قوی است. هم چنین Semrush به شما اطلاع می دهد که آیا سایت شما از نظر موارد زیر دارای مشکلاتی است:


1- لینک های شکسته
2- خطاهای کد وضعیت Http
3- خطاهای کرالینگ
4- مشکلات robots.txt


علاوه بر این، آنها لیستی از چیزهایی را به شما می دهند که باید فورا روی آنها کار کنید.
این نشان می دهد که چگونه لینک های داخلی شما برای سئو تنظیم شده اند. به طور کلی شما می خواهید از صفحات دارای اعتبار به صفحاتی که به اعتبار بیش تری نیاز دارند، لینک داخلی بدهید.
این گزارش به شما اطلاع می دهد که آیا اعتبار لینک سایت شما در جهت درستی است یا خیر.

ابزار بازرسی فنی سایت


Ahrefs


این ابزار امکانات مشابهی دارد، اما وقتی صحبت از ویژگی های فنی سئو می شود، Semrush در صدر قرار می گیرد. ویژگی های بازرسی سایت آن قوی تر است و کار بهتری که انجام می دهد این است که به شما اطلاع می دهد، ابتدا باید در مورد چه چیزی اقدام کنید.


کدام ابزار برای ردیابی رتبه بندی بهترین است؟


هر دو ابزار Ahrefs و Semrush دارای ابزارهای ردیابی رتبه هستند.


ابزار رتبه بندی Semrush


مانند هر ردیاب رتبه ای، Semrush مرتبا بررسی می کند تا ببیند شما برای کلمات کلیدی که به آن می دهید، در چه رتبه ای در گوگل رتبه بندی می کنید. Semrush در این بخش چند ویژگی بیش تر از Ahrefs دارد، برای مثال امتیاز Visibility دارد.
چیز دیگری که Semrush را متمایز می کند این است که آنها کلمات کلیدی ردیابی شده را تقریبا هر روز به روز می کنند. متاسفانه Ahrefs فقط یک یا دو بار در هفته بسته به برنامه شما برنامه خود را به روز می کند.
بنابراین اگر فردی هستید که باید در بالای تغییرات رتبه بندی بماند، ممکن است هفته ای یک بار آن را پوشش ندهد.


ابزار رتبه بندی Ahrefs


Ahrefs نیز دارای یک ردیاب رتبه فوق العاده دقیق است. از نظر رتبه بندی Semrush، ابزار Ahrefs را شکست می دهد. هر دو کاری را انجام می دهند که ردیاب رتبه باید انجام دهد: رتبه بندی خود را ردیابی کنند. اما Semrush بیش تر به روز می شود و ویژگی های قوی تری دارد.

ابزار ردیابی رتبه بندی سایت


کدام ابزار بهترین پشتیبانی را دارد؟


برای برخی از افراد، پشتیبانی از یک نرم افزار سئو به اندازه هر ویژگی دیگری مهم است. پشتیبانی Ahrefs با آیکون علامت سوال به راحتی انجام می شود. Semrush نیز در هنگام ورود به سیستم، چت زنده را ارائه می دهد. به طور کلی هر دو ابزار پشتیبانی فوق العاده ای ارائه می دهد.


کدام ابزار دارای ویژگی های منحصر به فرد جالبی است؟


اکنون زمان آن رسیده است که به برخی از ویژگی های منحصر به فرد این دو ابزار نگاهی بیندازیم.


ویژگی های منحصر به فرد Semrush


Semrush چند ویژگی جالب دارد که Ahrefs ندارد. بزرگ ترین آنها مجموعه نرم افزار جستجوی پولی کامل آنها است (Ahrefs ویژگی های بسیار محدودی برای PPC دارد)
Semrush دارای هزاران ویژگی تجزیه و تحلیل رقبای PPC است که به شما کمک می کند از کمپین های تبلیغاتی گوگل خود بیش ترین بهره را ببرید.
اگر سئوی محلی زیادی انجام می دهید، Semrush یک ابزار فهرست دارد که به شما کمک می کند NAP های خود را به روش صحیح تنظیم کنید.


ویژگی های منحصر به فرد Ahrefs


یکی از ویژگی هایی که Ahrefs را از سایر ابزارهای سئو متمایز می کند Content Explorer است. برای استفاده از این ویژگی موضوعی را که می خواهید در مورد آن بنویسید را تایپ کنید. سپس ببینید کدام محتوا قبلا از نظر بک لینک، اشتراک گذاری اجتماعی و موارد دیگر خوب عمل کرده است.
Ahrefs هم چنین دارای تعداد انگشت شماری ویژگی های کوچک است که ابزارهای کمی دارند. برای مثال لینک سازی شکسته. با این ویژگی می توان به سرعت همه لینک های داخلی و خارجی شکسته را پیدا کرد.
اما به طور کلی برنده بخش ویژگی های منحصر به فرد، ابزار سئوی Semrush است. راستش را بخواهید هر دو ابزار Semush و Ahrefs دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که هیچ ابزار دیگری ندارد. اما ویژگی های منجصر به فرد Semrush به ویژه نرم افزار PPC در صورتی که کمپین های گوگل ادز را به همراه سئو اجرا کنید، ضروری است.


کدام ابزار بهترین ارزش کلی را دارد؟


کدام ابزار بیش ترین سود را به من می دهد؟ واضح است که پاسخ این سوال بستگی زیادی به آن چه برای شما مهم است دارد. برای مثال اگر بیش تر وقت خود را صرف لینک سازی می کنید، Ahrefs انتخاب بهتری است.
اما اگر آژانسی هستید که SEO، PPC و بازاریابی محتوا را برای مشتریان انجام می دهد، استفاده از ویژگی Semrush PPC و سئو را در یک ابزار ترکیب کنید.
هزینه استفاده از Semrush با یک طرح 119 دلاری شامل استفاده از تجزیه و تحلیل بک لینک و تحقیق کلمات کلیدی می شود. اما با این هزینه نمی توانید به برخی از ویژگی های دیگر مانند داده های تاریخی دسترسی داشته باشید.
برای اکانت Ahrefs نیز از 99 تا 999 دلار به صورت ماهیانه هزینه ها متغیر است.
وقتی صحبت از ارزش خالص می شود، Semrush برنده می شود. این بیش تر به دلیل این است که شما یک مجموعه نرم افزار سئو و نرم افزار google ads با همان قیمت ماهیانه دریافت می کنید.

بهترین ارزش کل ابزار سئو


Semrush در مقابل Ahrefs: نتیجه گیری


دو ابزار Semrush و Ahrefs به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند. برای مقایسه بین این دو ابزار ما ترجیحا Semrush را انتخاب می کنیم. حال نوبت شماست که تجربه خود را با آفرستان به اشتراک بگذارید. اگر صحبت از نبرد میان این دو ابزار باشد شما کدام یک را ترجیح می دهید؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *