موبایل گرافی چیست؟
بازدید 316
offerest66 522 روز پیش
بدون دیدگاه

موبایل گرافی چیست؟

موبایل گرافی یا عکاسی با موبایل با ظهور گوشی های هوشمند با دوربین های حرفه ای گسترش پیدا کرده است. این که به راحتی و در کم ترین زمان ممکن بتوان تصویری با کیفیت عالی و کاربردی را با کوشی موبایل گرفت و حتی آن را ویرایش کرد، قابلیتی است که باعث روی آوردن بسیاری از افراد به یادگیری موبایل گرافی و تکنیک های عکاسی با موبایل شده است.
درست است که دوربین اغلب گوشی های هوشمند کنونی کیفیت بسیار بالایی در ثبت تصاویر دارند، اما استفاده از تکنیک های عکاسی با موبایل به شما کمک می کند تا عکسی را تهیه کنید که بتوان برای موارد مختلف از آن استفاده کرد. علاوه بر این اغلب دوره های آموزش موبایل گرافی، روش های تهیه ویدئوهای با کیفیت بالا با گوشی موبایل را نیز آموزش می دهند. تصور کنید که با یادگیری این مهارت تا چه اندازه می توانید در هزینه های کسب و کار خودتان یا دیگران صرفه جویی کنید.
هم چنین می توانید برای کسب اطلاعات و خرید بهترین دوره آموزش جامع موبایل گرافی در سایت ما نیز بپردازید.

مهم ترین نکات موبایل گرافی

موبایل گرافی اصولی دارد، که با دانستن آن می توانید به ثبت یک تصویر با کیفیت و استاندارد نزدیک شوید. از جمله مهم ترین نکات عکاسی و تصویر برداری با موبایل شامل موارد زیر می شود:

1- استفاده از خطوط شبکه بندی تصویر

این خطوط بر مبنای یک اصل ترکیب در عکاسی ایجاد شده اند و بر این اساس باید تصویر به صورت عمودی و افقی به سه قسمت مساوی تقسیم شود. بر اساس این اصل اگر در زمان عکاسی با موبایل نقاط مورد علاقه را در تقاطع و امتداد خط ها قار دهیم، تصویر نهایی متعادل تر و طبیعی تر به نظر می رسد.

2- تنظیم فوکوس دوربین

برای مشخص شدن محلی که می خواهید دوربین فوکوس داشته باشد، داخل برنامه دوربین باید روی آن ضربه بزنید. در این صورت با دایره یا مربعی تو خالی که روی سوژه ایجاد می شود، به راحتی در حال حرکت نیز می تواند روی تغییر موقعیت ها تمرکز کنید.

3- توجه به خطوط پیشرو

در برخی عکس ها، یک خط نگاه بیننده را کاملا خیره از یک طرف فریم به سمت دیگر می کشد که، به آن خطوط پیشرو می گویند.

4- پیدا کردن پرسپکتیوهای مختلف

گرفتن عکس از زوایای مختلف باعث دید کاملا متفاوت بیننده می شود.

5- استفاده از لنزهای جانبی

برخی لنزها می توانند به موبایل نیز اضافه شوند. با استفاده از آنها می توانید کیفیت و پرسپکتیو جدید به عکس های خود اضافه کنید.

6- فرمت عکس

عکس های خود را با فرمت raw بگیرید تا بتوانید ویرایش های بعدی را بر روی عکس اعمال کنید.

7- در عکاسی با موبایل از نور طبیعی استفاده کنید.

زیرا فلش دوربین باعث تغییر رنگ ها می شود.

مهم ترین نکات موبایل گرافی

8- در زمان عکاسی به صورت فیزیکی به سوژه نزدیک شوید و زوم نکنید.

9- از الگوهای مختلف مانند تکرار یا تقارن استفاده کنید.

10- سوژه نباید کل فریم عکس را پر کند و دو سوم فضا باید نگاتیو باشد.

11- سعی کنید لرزش دست تان را به حداقل برسانید

برای حل این مشکل می توانید گوشی خود را به صورت افقی نگه دارید تا میدان دید گسترده تری داشته باشید. از burst mode برای عکاسی از اشیا استفاده کنید. از تایمر یا سه پایه نیز می توانید استفاده کنید تا لرزش دست به حداقل برسد.

12- لنز دوربین گوشی تان را تمیز کنید.

13- از اپلیکیشن های عکاسی و ادیت تصاویر استفاده کنید

با استفاده از امکانات نرم افزارهای موبایل برای عکاسی می توانید تصاویر جالب تری را ثبت کنید و با نرم افزارهای ادیت نیز آنها را روتوش و ویرایش کنید.

14- از بالاترین رزولوشن برای موبایل گرافی استفاده کنید

15- استفاده از حالت پانوراما

یا استفاده از حالت پانوراما می توان فضا و زاویه دید وسیعی ایجاد کرد و حتی عکس های 360 درجه ثبت کرد.

16- عکس های خود را بیش از حد ویرایش نکنید

ویرایش عکس تنها برای از بین بردن ایرادات آن است، اما اگر در این فکر باشید که یک عکس خوب را با ادیت های فراوان به یک عکس خوب تبدیل کنید، این تغییرات خود به طبیعی بودن و زیبایی عکس آسیب می زند.

از عکاسی با موبایل چه استفاده ای می توان کرد؟

موبایل گرافی برای کاربردهای مختلف دنیای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. از عکاسی تبلیغاتی گرفته تا تصاویر سایت و اینستاگرام. علاوه بر این می توانید با یادگیری روش های مختلف تولید و تدوین ویدئو در این بخش نیز در کسب و کارهای مختلف فعالیت داشته باشید.
موبایل گرافی سرعت و تکنیک را به ثبت تصاویر و ویدئوهای شما اضافه می کند و از شما با کم ترین امکانات و هزینه یک فرد متخصص می سازد که دیگر نگران همراه نداشتن دوربینش برای ثبت یک سوژه نیست.

از عکاسی با موبایل چه استفاده ای می توان کرد؟

بهترین دوره آموزشی موبایل گرافی

بهترین دوره آموزشی جامع موبایل گرافی توسط مجموعه همیار آکادمی ارائه می شود که، مجموعه ای کامل از نیازهای یک فرد متخص برای عکاسی، تهیه و تدوین ویدئوهای با کیفیت بالا را برآروده می کند. این دوره آموزش عکاسی با موبایل به صورت غیر حضوری برگزار می شود و شما می توانید برای مشاهده شرایط و هزینه های این دوره بر روی لینک زیر کلیک کنید و آن را با تخفیف ویژه تهیه کنید. هم چنین می توانید در مقاله دوره جامع آموزش موبایل گرافی که از مقالات قبلی آفرستان است به مطالعه مشخصات و ویژگی های این دوره و سرفصل های تدریس شده در آن بپردازید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *