لیست کامل خرید ضروری ترین افزونه های وردپرس
بازدید 219
offerest66 516 روز پیش
بدون دیدگاه

لیست کامل خرید ضروری ترین افزونه های وردپرس

افزونه های وردپرس شاید یکی از مهم ترین عوامل سادگی دسترسی و استفاده از وردپرس برای اقدامات مختلفی باشد که، نیاز به نیروهای متخصص بیش تر و کد نویسی حرفه ای دارد. در مخزن وردپرس حدود 65 هزار افزونه وجود دارد که، شاید برخی از آنها را نیز همه نشناسند. بنابراین نیاز است که بررسی کنیم ضروری ترین افزونه های وردپرس در هر دسته کدام افزونه ها هستند. در این مقاله از سری مقالات افزونه و قالب وردپرس آفرستان قصد داریم افزونه های ضروری وردپرس را با هم بررسی کنیم.


معیارهای شناخت ضروری ترین افزونه های وردپرس


قبل از معرفی افزونه های ضروری وردپرس ابتدا باید بدانیم چگونه می توان آن ها را شناسایی کرد. افزونه های وردپرس برای سایت های مختلف متفاوت است. افزونه هایی که برای سایت فروشگاهی مورد نیاز است با افزونه های یک سایت معمولی وردپرسی متفاوت است. موارد زیر به شما در تشخیص ضروری ترین افزونه های وردپرس کمک می کنند:


1- رتبه بندی افزونه ها: یکی از روش های بررسی کیفیت افزونه، توجه به رتبه بندی هاست.


2- نظرات کاربران: بررسی نظرات افرادی که از افزونه استفاده کرده اند، می تواند در تشخیص کیفیت و عملکرد آن در سایت شما موثر باشد.

معیارهای شناخت ضروری ترین افزونه های وردپرس


3- تعداد نصب فعال: برای افزونه ای که تازه ارائه شده باشد یا برای سایت های محدودی مناسب باشد، تعداد کم نصب فعال طبیعی است. اما برای افزونه های شناخته شده و پرکاربرد تعداد نصب فعال می تواند در تشخیص ضروری بودن افزونه برای سایت های وردپرسی مختلف به شما کمک کند.


4- بروز رسانی ها: زمان آخرین به روز رسانی افزونه در برطرف شدن مشکلات احتمالی آن بسیار موثر است. بنابراین در زمان خرید افزونه وردپرس تاریخ آخرین به روز رسانی ار بررسی کنید. افزونه های خوب معمولا هر 3 ماه یک بار به روز رسانی می شوند.


ضروری ترین افزونه های بهبود سرعت وردپرس


سرعت سایت یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار در سئو و رتبه بندی صفحات سایت است. افزونه WP Rocket بهترین افزونه سرعت و کشینگ وردپرس است. این افزونه هم برای افراد مبتدی و هم برای کاربران متخصص عالی می باشد. ویژگی های افزونه WP Rocket شامل موارد زیر می باشد:


• نیازی به پیکربندی ندارد.
• کش ثابت برای دسکتاپ و موبایل
• کش مرورگر
• پشتیبانی Cross-Origin برای فونت های وب
• شناسایی و پشتیبانی از پلاگین ها، تم ها و محیط های میزبانی شخص ثالث
• ترکیبی از اسکریپت های درون خطی و شخص ثالث

ضروری ترین افزونه های بهبود سرعت وردپرس


این گزینه ها را می توانید بدون نیاز به سفارشی سازی داشته باشید. اما اگر می خواهید تنظیمات سفارشی نیز داشته باشید، طیف گسترده ای از گزینه های پیشرفته شامل قابلیت بارگذاری تنبل برای تصاویر، پیش بارگذاری نقشه های سایت XML، بهینه سازی فونت های گوگل، JS و CSS، فشرده سازی، بارگذاری معوق فایل های JS، بهینه سازی پایگاه داده و … را در اختیار دارید. نسخه پریمیوم این افزونه که امکانات بیش تری دارد.


ضروری ترین افزونه های سئو وردپرس


در زمینه سئو نیز افزونه های yoast و rank math از شناخته شده ترین افزونه های وردپرس هستند.


افزونه سئو یواست


yoast از سال 2010 به بازار وردپرس وارد شد. این افزونه مرتب به روز رسانی می شود و با تکنولوژی های جدیدی آپدیت می شود. این افزونه سئو تنها به بهینه سازی برای موتورهای جستجو محدود نمی شود و پلاگین های جانبی برای سئوی ویدئو و خبر و فروشگاه آنلاین نیز برای آن ارائه شده است.


افزونه جدید سئو Rank Math


افزونه سئو رنک مث در سال 2018 ایجاد شد و در سال 2020 به افزونه ای پر کاربرد در وردپرس تبدیل شد. تعداد نصب فعال این افزونه در مدت زمان کوتاهی پس از انتشار بسیار بالا بوده است. بسیاری از ویژگی هایrank math رایگان است. نسخه پریمیوم آن نیز ویژگی های بسیار جذابی دارد.

ضروری ترین افزونه های سئو وردپرس


مقایسه افزونه های یواست و رنک مث از جنبه های مختلف


در این بخش دو افزونه سئوی yoast و rank math را از نظر پارامترهای مختلف با هم بررسی می کنیم. Yoast در 8 مرحله اولیه همه موارد را برای شما توضیح می دهد. سپس شما این امکان را دارید که، ویژگی هایی که نمی خواهید را غیر فعال کنید:


• تحلیل خوانایی
• شمارنده لینک های متنی
• نقشه های سایت XML
• منوی نوار مدیریت


در مقابل افزونه رنک مث هم دارای تنظیمات اولیه و هم پیشرفته می باشد. در صورتی هم که دوست داشته باشید می توانید افزونه را به حساب رنک مث هم لینک کنید تا به ویژگی های بیش تری دسترسی داشته باشید. علاوه بر این می توانید حساب تان را با ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس نیز ادغام کنید.


مقایسه افزونه های یواست و رنک مث از جنبه های مختلف


مقایسه rank math و yoast از نظر آنالیز کلمات کلیدی


کلمات کلیدی در استراتژی سئو اهمیت زیادی دارند. هر دو افزونه کلمات کلیدی را از شما می گیرند و نسبت به آن معیارهای مختلف را بررسی می کنند. تنها تفاوت در این است که رنک مث تا 5 کلماه کلیدی را ساپورت می کند و معیارها را روی تمام کلمات اصلی و فرعی بررسی می کند، اما یواست این معیار سنجی را تنها برای عبارت کلیدی اصلی انجام می دهد.


در افزونه yoast کلمه کلیدی را در نسخه رایگان می توانید آنالیز کنید، اما برای گزینه های بیش تر باید اکانت پریمیوم را تهیه کنید. در یواست فاکتورهای سئویی اگر کمتر از حد انتظار رعایت شده باشند، چراغ قرمز، در حد معمول چراغ زرد و در حد استاندارد چراغ سبز را نشان می دهد. بعد از این برای بهینه سازی پیشنهاداتی را ارائه می دهد. علاوه بر فاکتورهای سئوی یواست موارد مربوط به خوانایی مانند طول پاراگراف ها و جمله ها را نیز بررسی می کند.


در عوض rank math ارزیابی عمیق تری از کلمه کلدی را نسبت به یواست دارد. این افزوه سئو نوشته شما را از نظر سئو بین صفر تا صد رتبه بندی می کند و اگر امتیاز بالاتر از 80 داشته باشد چراغ سبز را نشان می دهد.

مقایسه rank math و  yoastاز نظر آنالیز کلمات کلیدی


مقایسه رنک مث و یواست از نظر ویژگی های رایگان


ویژگی های رایگان هر دو پلاگین شامل موارد زیر می شود:


• نقشه XML سایت و نشانه گذاری اسکیما
• توضیحات شبکه های اجتماعی برای فیسبوک و توییتر
• اضافه کردن برد کرامپ برای کمک به ناوبری سایت
• سرچ کنسول- رنک مث با سرچ کنسول ادغام می شود.
• شمارنده لینک های داخلی
• افزودن توضیحات و عنوان برای سئوی ساده ووکامرس


علاوه بر این rank math از ویژگی های رایگان زیر در مقایسه با یواست بهره مند است:


• ادغام با گوگل آنالیتیکس• آنالیز هم زمان حداکثر 5 کلمه کلیدی رایگان
• سئوی محلی و سئوی تصویر
• مدیریت 404
• توصیه های برای لینک های داخلی هنگام ایجاد محتوا
• مدیریت ریدایرکت
• شمارنده لینک های خارجی

مقایسه رنک مث و یواست از نظر ویژگی های رایگان


مقایسه rank math و yoast برای کاربردهای پریمیوم


یواست افزونه های جانبی برای سئوی محلی، سئو ویدئویی، سئوی اخبار و سئوی پیشرفته وردپرس را ارائه می دهد. اما رنک مث افزونه جدیدی برای این کارکردها ارائه نمی کند و این امکانات را در نسخه پریمیوم ارائه می دهد. از بهترین ویژگی های پریمیوم رنک مث یم توان به بسته آنالیز سالانه موفقیت کلمه کلیدی است. هم چنین در این نسخه قابلیت ادغام عمیق تر با سرویس های گوگل مثل ترندز و آنالیتیکس را وجود دارد.


ضروری ترین افزونه های وردپرس برای ایجاد فرم


افزونه فرم ساز WP Form سادگی در کاربرد را دارد. یکی از دلایل محبوبیت این افزونه کاربری ساده و جذاب آن است. این افزونه نسخه پرمیوم هم دارد که دارای 300 فرم از پیش ساخته شده می باشد. البته قبلا نیز افزونه های فرو ساز دیگری مانند Contact Form7 مورد استفاده قرار می گرفته است ولی امروزه به دلیل افزونه های قدرتمند تر کمتر از این افزونه استفاده می شود.

ضروری ترین افزونه های وردپرس برای ایجاد فرم


ضروری ترین افزونه های وردپرس برای سایت فروشگاهی


افزونه های مورد نیاز وردپرس برای سایت فروشگاهی نوع ویژه ای هستند که ضرورت های خاص را براورده می کنند. ضروری ترین افزونه های وردپرس برای سایت فروشگاهی شامل موارد زیر می باشد:


• ووکامرس: ووکامرس ضروری ترین افزونه برای سایت فروشگاهی است که به شما کمک می کند محصولات خود رادر سایت وارد کنید. با این افزونه می توانید صفحات بهینه سازی محصول بسازید و آنها را مدیریت کنید. قبل از ووکامرس سایت های فروشگاهی معمولا از مجنتو برای این کار استفاده می کردند که کاربری پیجیده تری داشت. ووکامرس در عوض قابلتی های بالایی دارد. تقریبا همه افزونه های شناخته شده وردپرس یا ووکامرس سازگاری دارند. ووکامرس یک سری مجموعه افزونه دارد که می تواند قابلیت های بسیار زیادی را به آن اضافه کند.

با توجه به این که علاوه بر افزونه های قالب وردپرس نیز یکی از مهم ترین بخش های راه اندازی سایت است، مطالعه بهترین قالب های وردپرس فروشگاهی بر اساس نظر خریداران به شما توصیه می شود.

ضروری ترین افزونه های وردپرس برای سایت فروشگاهی


ضروری ترین افزونه های امنیت وردپرس


امنیت وردپرس اولین گزینه بعد از راه اندازی وب سایت است. از خرید هاست ایمن گرفته تا نصب افزونه های امنیتی از اولین اقدامات در راه اندازی یک سایت وردپرسی است. پلاگین های زیر از ضروری ترین پلاگین های امنیتی وردپرس می باشند:


• افزونه Sucuri Security: این افزونه دارای دو نسخه رایگان و پریمیوم می باشد که، امکانات حسابرسی، اسکنر بدافزار و گزینه های امنیتی را ارائه می دهد. نظارت بر یکپارچگی فایل، بلک لیست واعلان های امنیتی از ویژگی های رایگان این افزونه می باشد. این افزونه از حملات پیشرفته DDOs جلوگیری می کند؛ اعلان های هشدار در صورت بروز مشکل در سایت تان را ارائه می دهد؛ خدمات چت فوری و ایمیل دارد و انواع گواهینامه های SSL را ارائه می دهد.


• افزونه Aksimet برای قابله با اسپم: یکی از روش های رایج سئوی کلاه سیاه روش های اسپم، کامنت و لینک مخرب می باشد. هر چه سایت ره به رشد باشد تعداد این اسپم ها نیز افزایش می یابد. با نصب اکیسمت می توانید بین لینک های مخرب و سالم تمایز قئل شوید. کامنت های اسپم را تشخیص می دهد و وضعیت آنها را به شما گزارش می دهد.

ضروری ترین افزونه های امنیت وردپرس


ضروری ترین افزونه های آنالیز و دیجیتال مارکتینگ وردپرس


پلاگین های دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است، بنابراین در این بخش مهم ترین آنها را معرفی می کنیم.


• افزونه HubSpot: هاب اسپات یک افزونه همه کاره برای دیجیتال مارکتینگ است و ویژگی های CRM فوق العاده ای نیز ارائه می دهد.
• افزونه چند کاربردی Optin monster: این افزونه دارای چندین قابلیت است:


1- فناوری Exit-intern: این بخش برای بررسی رفتار کاربر و این که چه زمان و در کجای کار از سایت شما خارج می شود، می باشد.


2- هدف گذاری در سطح صفحه: اگر قصد دارید پیامی هدفمند را در صفحات جداگانه به افرادی خاص نشان دهید، این افزونه به کمک شما می آید.


3- آزمون A/B: با کمک ماژول A/B این افزونه می توانید به راحتی همه چیز را بررسی کرده و بهترین طرح محتوا و صفحه را انتخاب کنید. با این ویژگی می توانید محتوای سرفصل ها، استایل ها و طرح بندی های مختلف را تست کنید تا ببینید تمایل کاربرتان به چه سمتی است.


4- ریتارگتینگ و شخصی سازی: با کمک این افزونه می توانید پاپ آپ های مختلف را به کاربران جدید، قدیمی و مشتریان نشان دهید و این یعنی به افراد پیشنهادی را می دهید که مناسب شان است.


5- آمارهای کاربردی: تعداد کلیک، بازدیدها و نرخ کلی تبدیل به راحتی با این افزونه آنالیز می شود.


6- کمپین های موبایل: با این ابزار می توانید آپشن هایی ایجاد کنید که به طور یکپارچه روی موبایل کار می کنند.


• افزونه SEMRush: با این افزونه می توان تحقیقات کلمه کلیدی، ممیزی بک لینک، ردیابی های نام های تجاری، جاسوسی از رقبا، کشف پست و بسیار یاز موارد دیگر را انجام داد. البته این افزونه قابلیت های بسیار بیش تری دارد که به شما در بهبود سئو کمک می کند.

ضروری ترین افزونه های آنالیز و دیجیتال مارکتینگ وردپرس


ضروری ترین افزونه های درگاه پرداخت


اگر وب سایت فروشگاه اینترنتی دارید، باید یک افزونه پرداخت آنلاین نصب کنید. اگر هدف این باشد که درگاه های پرداخل واسط را فعال کنید، افزونه درگاه پرداخت pay.ir و زرین پال برای شما مناسب است. اگر نماد اعتماد دارید و می خواهید به صورت مستقیم از پرداخت مستقیم بانکی استفاده کنید افزونه درگاه پرداخت بانک ملت، سامان و پارسیان انتخاب مناسبی است.

 


دیگر افزونه های ضروری وردپرس


علاوه بر مواردی که در دسته بندی های بالا گفته شد، افزونه های بسیار دیگری نیز برای نصب در وردپرس طراحی شده اند که در این جا به بررسی برخی از مهم ترین آنها می پردازیم:


1- افزونه insert headers and footers: با این افزونه می توانید به راحتی و بدون نیاز به ویرایش قالب وردپرس، را راحتی قطعه کدهای CSS، Google analytics سفارشی، Facebook Pixel و … را در هدر و یا فوتر سایت خود اضافه کنید.


2- افزونه WPML: برای سایت هایی که قصد دارند به صورت چند زبانه ارائه شوند این افزونه مورد استفاده قرار می گیرد. WPML نسخه رایگان ندارد و تنها در نسخه پریمیوم ارائه می شود.


3- افزونه XML Sitemap: برای ساخت سایت مپ سایت جهت معرفی صفحات سایت به گوگل مورد استفاده قرار می گیرد.


4- افزونه Table of content: که برای درج یک فهرست خودکاراز هدینگ های متن شما مورد استفاده قرار می گیرد که هم دسترسی مخاطب به بخش های مختلف متن را آسان می کند و هم می تواند عامل گرفتن site link از گوگل شود.


نتیجه گیری: اکنون نوبت شماست


در این مقاله سعی کردیم افزونه های ضروری وردپرس را معرفی کنیم تا در هر زمینه به راحتی بتوانید بهترین افزونه را نصب کنید. اگر شما نیز تجربه نصب افزونه های کاربردی و ضروری وردپرس دیگری را دارید، لطفا با آفرستان به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *